Veelgestelde vragen

Hier kunt u een overzicht vinden van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Inschrijven bij kinderdagverblijf Villakakelbont Venlo
We adviseren u om uw kind zo snel mogelijk in te schrijven om de kans op een plek te vergroten. Dit kan telefonisch of door een e-mail te sturen. U ontvangt dan van ons een inschrijfformulier.
Wij leiden u ook met alle liefde rond door ons kinderdagverblijf. Bij de rondleiding ontvangt u een informatiemap met het inschrijfformulier.

Hoe vraag ik een rondleiding aan op jullie locatie?
Dit kan eenvoudig door contact met ons op te nemen via dit contactformulier, of door telefonisch contact op te nemen met Rachel Schreinemachers via: 06-20199384

Zijn er kosten aan verbonden om mijn kind op de wachtlijst te laten plaatsen?
Nee, hier zijn geen kosten aan verbonden. Mocht u t.z.t. de plek willen annuleren zijn hier geen annuleringskosten aan verbonden.

Hoelang duurt het voordat mijn kind op het kinderdagverblijf een plaats heeft?
Dit is afhankelijk van de actuele beschikbaarheid op het kinderdagverblijf. Hoe sneller u uw kind aanmeldt, hoe beter. U bent zeker van een plaats zodra we uw handtekening onder het contract ontvangen hebben.

Komt mijn kind ook wennen voordat hij/zij met de opvang start?
Ja, belangrijk voor u en uw kind is het wennen aan ons kinderdagverblijf. Uw kind -eren zullen daarom twee keer komen wennen, één keer twee uur en vervolgens een halve dag (op onze kosten). Wilt u meer weten over de beschikbaarheid op onze locatie? Neem dan gerust contact met ons op.

Wat zijn de openingstijden van Villakakelbont Venlo?
Wij zijn geopend van 7:30 uur – 18:00 uur

Hoe gaan jullie om met ruilen en extra dagen?
Als extra service kunt u dagen ruilen, in totaal heeft u zes ruildagen per jaar (feestdagen en ziektedagen mogen niet geruild worden). Voor de regels omtrent het ruilen kunt u meer vinden op de pagina ‘Tarieven’.

groepsruimte villakakelbond - kinderdagverblijfHoe ziet jullie groepsruimte eruit?
De groepsruimten zijn huiselijk ingericht met een huishoek en voldoen ruim aan het minimaal aantal verplichte vierkante meters. Tijdens de thema’s versieren we de groepen. Wij vinden een gezellige en huiselijke sfeer belangrijk binnen ons dagverblijf.

Welke activiteiten ondernemen jullie?
Wij werken themagericht. De thema’s worden jaarlijks vastgesteld. De activiteiten die binnen de verschillende thema’s aangeboden worden zijn voor verschillende doelgroepen, namelijk 0 jaar tot 4 jaar. Wij werken met de methode Uk en Puk ontwikkeld door Zwijsen.

Hoe verloopt de betaling?
De betaling verloopt via automatische incasso en zal voorafgaande aan de opvang geschieden. De afschrijving vindt plaats op omstreeks de 26e van iedere kalendermaand.

Wat zijn de actuele corona maatregelen die jullie hebben genomen?

Momenteel komen ouders/verzorgers niet op de stamgroep binnen. Ze dragen hun kind -eren over binnen bij de ingang. Daarnaast dragen ouders mondkapjes en nemen wij de 1,5m maatregel in acht ook onderling met collega’s. De medewerkers dragen op de groep geen mondkapje: “Het dragen van mondmaskers veroorzaakt met name voor jonge kinderen problemen: de taalontwikkeling kan worden benadeeld, het is moeilijker om gezichtsmimiek te lezen en dus om gevoelens te interpreteren.”. Bij het bepalen of uw kind – eren naar de opvang mag hanteren wij de beslisboom. Met het vragenschema kunt u bepalen of een kind naar de kinderopvang (en eventueel de basisschool) mag zolang er coronamaatregelen gelden. Downloads beslisboom kinderen thuisblijven of naar kinderopvang/basisschool: https://www.boink.info/beslisboom

Nieuwsgierig? Vraag direct een rondleiding aan